با زندگی این روزها و خوردن غذاهای سریع و فست فودها اغلب آدم ها اضافه وزن بیش از حدی پیدا می کنند. طوری که با این اضافه وزن به عمل های زیبایی رو می آورند و هزینه های گزافی را برای لاغر شدن خود انجام می دهند. گاهی پر خوری در برخی افراد به دلایل مختلف ممکن است به وجود آید که عواقب بسیار بدی به همراه خود دارد. گن تیم به بررسی عادت های ساده ای که مانع از چاقی می شود پرداخته است.

 

ورزش کردن و یا پیاده روی را هرگز از زندگی روزانه خود خارج ننمایید

تمام روزهای هفته و هر بار به مدت ۶۰ دقیقه پیاده روی تند، شنا کردن، ورزش های هوازی انجام دهید، این کار بهترین راه برای افزایش متابولیسم است. اگر جزو افرادی هستید که تنبلیتان می شود که از سرجای خود بلند شوید، دیگر نگران نباشید در این حالت می توانید به جای یک ساعت ورزش کامل، ۳۰ دقیقه ورزش انجام دهید که به شما کمک می کند تا ۲۵ درصد بیشتر وزن کم کنید.

 

7 عادت ساده که مانع چاق شدن شما می شود

توجه به غذا خوردن بیشتر باشد تا انجام کارهای دیگر و یا تماشای تلوزیون

در هنگام صرف غذا به هیچ وجه به طور همزمان به کار دیگری نپردازید. غذا خوردن همراه با تماشای تلوزیون اغلب باعث می شود تا توجه کامل به خوردن غذا از بین برود و نفهمید که چقدر غذا خورده اید و در دراز مدت دچار اضافه وزن و چاقی خواهید شد.

 

در روز ۸ لیوان آب را حتما بنوشید

نوشیدن آب، بدن را هیدراته نگه می دارد و حس سیری بیشتری را برای شما ایجاد می کند. نوشیدن آب سبب می شود تا وزنتان هم کم شود. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن ۲ لیوان آب قبل از غذا خوردن، به کاهش وزن و مبارزه با چاقی کمک بسیاری می کند. صرف آب به مقدار کافی باعث می‌شود دستگاه گوارش بدن کار خود را به خوبی انجام دهد و هضم و جذب مواد غذایی به نحو موثر انجام شود.

 

7 عادت ساده که مانع چاق شدن شما می شود

به آرامی و جویده جویده غذا بخورید

در عصر جدید به دلیل مشغله های کاری و سرعت بیش از حد کارها، غذا خوردن به عادت بدی تبدیل شده است که فقط با داشتن اراده ای قوی می توان آن را اصلاح کرد. خوردن سریع غذا، احساس سیری را کاهش می دهد و این موضوع باعث پرخوری می شود. برای سرو وعده غذایی اصلی حتما زمان کافی در نظر بگیرید و لقمه هایتان را خوب و آرام بجوید.

 

وعده های غذایی را به هیچ عنوان حذف نکنید و در مقابل ۱ الی ۳ میان وعده را به رژیم غذاییتان نیز اضافه نمایید

به جای ۳ وعده غذایی، ۴ تا ۶ وعده غذایی را با فاصله های کوتاه از یکدیگر بخورید. البته باید در این حالت مقدار حجم وعده های غذایی را کمتر از وعده ها در حالت قبل باشد، یعنی همان مقدار غذایی را که در ۳ وعده می خوردید، باید در ۶ وعده بخورید نه آن که بیشتر غذا بخورید.

 

ادویه جات و فلفل های تند در رژیم غذایی قرار دهید

فلفل تند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و از چاقی جلوگیری می کند. خاصیت اصلی غذاهای تند این است که سرعت غذا خوردن شما را کاهش می دهد. آرام غذا خوردن بهترین استراتژی و راه حل برای کاهش وزن به حساب می آید و خوردن غذاهای اسپایسی و تند، یک راه آسان برای این کار است.

 

اگر گرسنه نیستید، خودتان را مجبور به خوردن غذا نکنید

در هنگام گرسنگی ذهن خود به خود می داند که بدن چه چیزی را کم دارد و در پی جایگزین کردن و خوردن آن می رود. اما در مقابل آن، هنگامی که سیر هستید و فقط می خواهید چیزی باشد تا بخورید، در این صورت هر چیزی که دم دست باشد بدون در نظر گرفتن خاصیت و یا ضرر آن خورده می شود در این صورت احتمال چاقی و اضافه وزن زیاد می شود. پس در صورتی که بدن احساس گرسنگی کرد، میوه جات و سبزیجات را جایگزین آن کنید.

 

7 عادت ساده که مانع چاق شدن شما می شود