قسمت پایین تنه قسمت حساس بدن برای همه و بخصوص خانم ها است. قسمتی که اگر از حد معمول چاق تر باشد خانم ها در صدد لاغر کردن آن ها بر می آیند. ران و باسن از حساس ترین قسمت های پایین تنه هستند. خوشبختانه روش های جراحی و غیر جراحی بسیاری برای خوش فرم کردن عضلات ران ها و باسن برای برطرف کردن چربی های مقاوم و دست یابی به پاهای خوش فرم وجود دارد.

اما روش های موثر دیگری وجود دارند، تغییرات در سبک زندگی و پیروی از رژیم های غذایی و ورزش های مناسب همراه با عادت های مستمر، باعث می شوند تا اندام خوش فرم تری داشته باشید. گن تیم در زیر به معرفی ۵ روش برای کوچک کردن ران و باسن پرداخته است تا قبل از انجام عمل با انجام حرکت های مخصوصی این قسمت ها کوچک شوند.

 

5 روش برای کوچک کردن ران و باسن

 

 ورزش کردن

ورزش کردن همراه با رژیم غذایی مناسب باعث می شود تا اندام های بدن به متناسب ترین حالت خود برسد.

تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال به تمرینات شدید و سختی گفته می شود که برای یک مدت زمان کوتاه انجام می شود و با یک تمرین سبک و طولانی همراه می شود. مثلا اگر می خواهید بدوید، می توانید سه دور اول را آرام راه بروید و دور آخر تا جایی که امکان دارد سریع بدوید.
برای لاغری ران و باسن حرکت پروانه فراموش نشود.
حرکت پروانه (جامپینگ جک) نیز برای لاغر کردن ران پا گزینه بسیار خوبی است. بهتر است به جای اینکه حرکت پروانه را به صورت تنهایی انجام دهید، بهتر است بعد از اینکه یک حرکت ورزشی دیگر مانند دویدن، دوچرخه زدن و یا شنا کردن به این حرکت بپردازید.

انجام حرکت لانج

نحوه انجام حرکت لانج به این شکل است که باید در یک دست دمبل داشته باشید و سپس یک پای خود را به سمت جلو بیاورید و زانو پا مخالف را آنقدر پایین بیاورید تا نزدیک ۳۰ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد. حالا برگردید و این کار را با پای مخالف انجام دهید. این حرکت می‌تواند باعث عضلانی شدن و در نهایت بزرگتر شدن ران پای شما بشود پس در صورتی که فقط به دنبال لاغری ران‌های خود هستید این حرکت را انجام ندهید.

 

انجام ورزش هوازی همانند ایروبیک و دوچرخه سواری

اولین قدم برای آب کردن چربی کلی بدن «ورزش ایروبیک» یا «هوازی» است. بر اساس نتایج تحقیقات، دانشگاه ورزش درمانی آمریکا میانگین ۳۰ دقیقه ورزش برای حداقل ۵ روز از هفته را توصیه می‌کند. شما می ‌توانید این ۳۰ دقیقه را پیاده ‌روی، شنا یا دوچرخه سواری کنید. اما مهم این است ورزشی را انتخاب کنید که می ‌توانید برای بالا بردن ضربان قلب و مصرف کالری آن را با شدتی متوسط به پایان برسانید. یکی از بهترین ورزش‌های هوازی برای لاغر شدن پاها دوچرخه‌ سواری است. دوچرخه سواری آرام به کسانی که تازه ‌کار هستند بسیار کمک می‌کند و همچنین به زانو زیاد فشار نمی‌آورد.

 

5 روش برای کوچک کردن ران و باسن

به خود گشنگی ندهید

غذا نخوردن و گشنگی دادن به خود تاثیری منفی در لاغری دارد. هنگامی که شما به بدن خود گشنگی می دهید، بدن شما فکر می کند که قرار است یک دوره سخت و طاقت فرسا کم غذایی را طی کند به همین دلیل به ذخیره انرژی می پردازد، به همین دلیل به جای سوختن چربی ها شما احتمالا ماهیچه ها و عضلات خود را از دست خواهید داد. در هنگام گرسنگی کشیدن بدن به فکر خوردن غذا هست و همین امر باعث می شود تا ولع خوردن بیشتر شود و در هنگام خوردن غذا بیشتر از حد تصور غذا مصرف شود.

 

آب زیاد بنوشید

در طول روز مصرف ۸ لیوان آب را فراموش نکنید. این کار باعث می شود تا بدن احساس سیری کند و سراغ خوردن غذاهای مضر و اضافه نرود. همچنین قبل از صرف غذا یک لیوان آب بنوشید تا مغز احساس سیری کند و غذای بیشتر از حد تصور مصرف نکند که باعث چاقی بیش از حد شما شود، این کار باعث می شود تا بدن شما فکر کند که به اندازه کافی سیر است.

 

راه رفتن و دویدن بسیار موثر است

شما باید روزی ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قدم راه بروید. شاید این مقدار زیاد به نظر برسد اما ۵۰۰۰ قدم حدودا ۳٫۲ کیلومتر است. همیشه به دنبال دلیل ‌هایی برای راه رفتن پیدا کنید مثلا به جای استفاده از آسانسور یا پله برقی از پله ‌ها استفاده کنید و یا از ماشین کمتر استفاده کنید. ۱۰۰۰۰ قدم راه رفتن کمی نیاز به تمرین دارد اما هنگامی که به آن عادت کنید ارزشش را دارد.
یکی از بهترین روش ‌ها برای لاغری ران، دویدن روی پله ‌ها (مثل پله استادیوم) می ‌باشد.

 

5 روش برای کوچک کردن ران و باسن

 

لاغر کردن باسن با تغذیه و درمان خانگی

دلیل اصلی چاق شدن ران، شکم و هر جای دیگر بدن، نحوه غذا خوردن ما است. به خاطر داشته باشید با پرخوری و عدم فعالیت بدنی، مواد غذایی اضافی به صورت چربی در بدن ما انباشته می شوند و دچار چاقی و اضافه وزن می شویم.
با انتخاب تغذیه مناسب و رژیم غذایی متعادل می توان با تغذیه مناسب روند چاق شدن را کند کرد و به وزن متعادلی رسید.

سرکه سیب خانگی عامل بسیار موثری است

  • ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب خالص تصفیه نشده را با یک لیوان آب همراه با کمی عسل مخلوط کنید. این مخلوط را هر روز صبح قبل از خوردن صبحانه بنوشید. این مخلوط حتی باعث می شود تا از چرب شدن کبد نیز جلوگیری به عمل آید.
  • سرکه سیب خام و تصفیه نشده را با نسبت ۳ به ۱ با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. از این مخلوط برای ماساژ ران ‌ها و باسن به مدت ۱۰ دقیقه استفاده کنید. سپس بگذارید مواد به مدت ۳۰ دقیقه روی بدن شما بماند و سپس آن را بشورید. این درمان خانگی را دو مرتبه در روز تکرار کنید.

 

به جای نمک تصفیه از نمک دریایی استفاده کنید

  • نمک دریایی باعث می شود تا ماهیچه های ران و باسن سفت شوند. نمک دریایی باعث می شود تا چربی اضافی بدن کاهش پیدا کند و به بدن آبرسانی شود.
  • با نمک دریایی حمام نمک بگیرید، دو فنجان نمک دریایی در وان آب گرم ریته و بدن خود را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آب گرم غوطه ور کنید. این حمام را چند مرتبه در هفته تکرار کنید و باعث می شود تا ران و باسن خوش فرم تر شوند.

فلفل قرمز بخورید

  • فلفل قرمز باعث می شود تا چربی های اضافی و تجمع شده در راه ها و باسن سوزانده شوند و باعث خوش فرم تر شدن آن ها می شود.
  • در پخت غذا از فلفل قرمز استفاده کید، باعث می شود تا متابولیسم بدن تقویت شود و به دفع سموم از بدن کمک کند.
  • یک لیوان آب گرم به همراه آب لیمو و یک قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز و زنجبیل رنده شده را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را به خوبی مخلوط کرده و دو مرتبه در روز بنوشید.